W dniach 23-26 marca br. odbyła się po raz pierwszy konferencja MCCT. Wydarzenie zrealizowano w formule online z udziałem 68 prelegentów, którzy prowadzili prezentacje i debaty z szeroko rozumianej tematyki pracy zdalnej. Omówiono m.in. zagadnienia z zakresu: wideokonferencji, najnowszych technologii audio-video, realizacji eventów online, czy re-aranżacji biur. Pod lupę wzięto także istotną kwestię zmian jakie wymusza COVID-owy rynek pracy. Pierwsza edycja MCCT cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – zarejestrowało się na nią ponad 900 osób, a wspierało ją 50 Sponsorów i Partnerów oraz 17 Patronów Medialnych.
Meeting Communication Collaboration Trends to inicjatywa, która powstała z myślą o szerokim gremium pracodawców i pracowników zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu pracy zdalnej. Partnerem Merytorycznym konferencji była firma VisionCube zrzeszająca specjalistów systemów AV i wideokonferencji.
„Po wybuchu pandemii COVID-19 ogromna liczba firm została zmuszona do przejścia w tryb pracy zdalnej. Niektórzy używali już wcześniej rozwiązań wideokonferencyjnych – inni byli zmuszeni do wyboru platformy w bardzo krótkim czasie. Naszym celem podczas konferencji było przybliżenie uczestnikom możliwie największej liczby systemów oraz porównanie ich tak, aby każdy mógł wybrać rozwiązanie najlepiej pasujące do własnych oczekiwań” skomentował Andrzej M. Rzepecki, Prezes Zarządu VisionCube S.A. oraz Członek Rady Programowej MCCT.
Do udziału w wydarzeniu zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy omówili m.in. tematykę związaną z rozwojem biznesowych spotkań online, w tym: wideokonferencji, webinariów i eventów. Prezentacje dotyczyły zarówno aspektów technologicznych takich jak platformy i aplikacje do pracy zespołowej, czy najnowsze rozwiązania i produkty audio-video, jak i zagadnień związanych z videotellingiem, sztuką wystąpień publicznych online oraz biznesową e-promocją. W trakcie MCCT uczestnicy mieli m.in. możliwość porównania 7 najbardziej popularnych platform wideokonferencyjnych i webinarowych takich jak: ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex, Pexip, ClickMeeting oraz LiveWebinar.
Idea „smart office” stanowiła również jeden z istotnych tematów konferencji. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób optymalnie aranżować przestrzeń pracy – biorąc pod uwagę tak ważne czynniki jak: technologia, bezpieczeństwo, ergonomia, akustyka, czy komunikacja między pracownikami.
Dużym zainteresowaniem w trakcie konferencji cieszyły się również debaty, w trakcie których dyskutowano i podsumowywano konferencyjne tematy dnia. Mowa była m.in. o: wyzwaniach i możliwościach pracy zdalnej w branży reklamowej, o tym jak będą radzić sobie firmy w erze post-COVID, czy jak przygotować się do organizacji eventów online.
Istotnym problemem omówionym podczas MCCT była także kwestia działań w sektorze HR, w dobie komunikacji zdalnej. Przy tej okazji wskazano rodzaje nowoczesnych systemów do rekrutacji online, oparte na sztucznej inteligencji, a także przeanalizowano sytuację pracowników w erze newnormal. To właśnie w trakcie debaty: Od Alfa do Silver – zastanawiano się czy praca online jest dedykowana tylko dla młodszego pokolenia, czy też stanowi szansę na zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych również dla Silver Generation i osób z niepełnosprawnościami.
Oprócz części merytorycznej, konferencja MCCT obfitowała również w specjalne konkursy dla uczestników, w których można było wygrać atrakcyjne nagrody. Organizatorzy przeprowadzili także wiele ankiet, których wyniki można będzie śledzić na mediach społecznościowych konferencji.
Po zakończeniu MCCT Online Week można stwierdzić, że tematyka konferencji to strzał w dziesiątkę. Świadczy o tym bardzo wysoka frekwencja – ponad 900 zarejestrowanych osób, szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, w której 75% osób merytorykę spotkania oceniło bardzo wysoko. Przez 4 dni odbyliśmy wirtualną podróż po świecie technologii, kompetencji i trendów skupionych wokół idei pracy zdalnej, spotkań online i komunikacji cyfrowej. Ponieważ aż 99% uczestników stwierdziło, iż konferencja powinna stać się imprezą cykliczną, dziękując wszystkim za udział i wsparcie, mogę tylko powiedzieć „do zobaczenia na kolejnej edycji MCCT…” – podsumował Mariusz Orzechowski – General Manager Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz Przewodniczący Rady Programowej MCCT.
Do końca kwietnia br. konferencyjna platforma pozostaje aktywna, a rejestracja cały czas otwarta. Oznacza to, że wszyscy zarejestrowani uczestnicy – także ci, którzy dokonają zgłoszenia teraz, mogą odtworzyć prezentacje i debaty przez najbliższy miesiąc.
Adres do rejestracji: https://mcct.pl/pl/rejestracja
Sponsorami konferencji MCCT byli:
Sharp NEC Display Solutions, VisionCube, AMX, NewTek, JBL, Sennheiser, QSC, Polsound, Shure, Logitech, Pexip, Crestron, Edbak, Jabra GN, Studio One, NTT System.
Patronat Medialny nad konferencją MCCT objęli:
Architektura&Biznes, AVIntegracje, Nowy Marketing, Mam Startup, Outsourcing&More, outsourcingportal.eu, mojekonferencje.pl, signs.pl, magazif.com, telestudent.pl, student.pl, marketingprzykawie.pl, niepelnosprawni.pl, okrokdoprzodu.pl, miejscakonferencyjne.pl, salebiznesowe.pl, polecamniepolecam.com.pl
Serwisy społecznościowe MCCT:
https://www.linkedin.com/showcase/mcct-konferencja/
https://www.facebook.com/MeetingCommunicationCollaborationTrends