E-commerce oraz e-marketing to bez wątpienia jedne z najdynamiczniej zmieniających się branż. Specjaliści zajmujący się tymi obszarami muszą zatem na bieżąco śledzić nowości, aby jak najszybciej adaptować do nich swoje działania i strategie. Warto przyjrzeć się aktualnym zmianom, które z pewnością zapiszą się do standardów e-commerce i e-marketingu.
Personalizacja i otoczenie
Bycie blisko klienta to bardzo ważny czynnik e-handlu, wpływający na relację na linii konsument – firma. Należy jednak pamiętać o zachowaniu granic i umiaru w swoich działaniach, aby nie osaczać konsumenta w każdym możliwym miejscu. Może to bowiem przynieść efekty odwrotne do zamierzonych i wykreować pośród potencjalnych klientów negatywną opinię o zbyt nachalnej marce. Do bycia blisko, ale nie za blisko, firmy aktualnie zwracają się w stronę chatbotów, asystentów głosowych czy tzw. voice commerce. Wykorzystywanie takich rozwiązań ułatwia proces przeglądania oferty, wyszukiwania produktów czy dokonywania zakupów.
Możliwość personalizacji jest niezwykle korzystna zarówno dla reklamującej się marki, jak i konsumentów. Personalizowane wideo znane jest już od dawna, jednak customizacja produktów to w wielu obszarach stosunkowo nowe rozwiązanie, przyciągające coraz większą ilość zaciekawionych konsumentów. Choć customizacja np. biżuterii nie jest niczym nowym, to rozszerzanie możliwości personalizacji produktów do obszarów takich, jak moda czy przemysł spożywczy, dokonuje się właśnie teraz. Marki decydują się na wprowadzanie personalizacji, ponieważ obecnie, posiadając tak szeroki wybór, konsumenci wybierają produkty “szyte na miarę”, tj. nie te uniwersalne, które może mieć każdy, ale takie, które są dopasowane tylko do nich.
O tych oraz wielu innych trendach w branży przeczytasz w ebooku Wojciecha Szymańskiego, dostępnym tutaj: https://www.ideoforce.pl/pobierz/e-marketing-i-e-commerce-kierunki-zmian.html
Wygoda i szybka dostawa
Ship from store oraz same day delivery stają się faktem. Do niedawna były to udogodnienia oferowane przez nieliczne sklepy, które chciały wyprzedzić konkurencję. Obecnie te rozwiązania stają się ogólnie panującym standardem. Dostawa tego samego dnia i wysyłka z najbliższego sklepu są w zasadzie wzajemnie zależne, dlatego też najczęściej same day delivery funkcjonuje wraz z ship from store. Dzisiejsi klienci nie są skłonni czekać na dostawę dłużej niż 2 dni robocze, dlatego też firmy, które jeszcze nie wprowadziły opcji same day delivery połączonej z wysyłką ze sklepu mogą notować spore spadki w liczbie konwersji.
To zaledwie ułamek ze wszystkich wartych uwagi trendów w e-commerce i e-marketingu. O innych, jak np. omnichannel, Account Based Marketing czy wykorzystaniu sztucznej inteligencji można przeczytać w ebooku, autorstwa Wojciecha Szymańskiego z Ideo Force. Ebook dostępny jest pod adresem https://www.ideoforce.pl/pobierz/e-marketing-i-e-commerce-kierunki-zmian.html. Polecamy jako lekturę każdemu, kto jest aktywnie lub związany z branżą lub ciekawi go taka tematyka.