Damian zanurzy się głębiej, aby wyjaśnić, jak używać NLP do tworzenia wyjątkowych treści, które napędzają ruch i dzielą się doświadczeniem.
Damian Kiełbasa z CONTADU opowie w swojej prezentacji podczas CONTFERENCE o tym, jak semantyka wpływa na dopasowanie intencji użytkownika. Od pewnego czasu semantyka odgrywa w SEO i content marketingu niezwykle ważną rolę. Tradycyjne SEO skupia się na optymalnym dopasowaniu słów kluczowych, podczas gdy sematyczne SEO idzie o krok dalej: w centrum stawia kompleksowo opracowany temat zagadnienia. Zatem rankująca treść powinna posiadać strukturę sieci wzajemnych relacji znaczeń wokół danego zagadnienia.
Oznacza to mniej więcej tyle, że Google znacznie bardziej ceni wysokiej jakości treści (a więc aktualne, merytoryczne, przejrzyste oraz zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki), które kompleksowo rozwiązują jakiś problem od treści, które posiadają kluczowe frazy, ale nie zaspokajają wszystkich intencji użytkowników.
Dzieje się tak, ponieważ Google korzysta z semantyki, aby w najlepszy możliwy sposób rekomendować odbiorcom content. Mówiąc bardziej szczegółowo: Google korzysta z możliwości sztucznej inteligencji, a więc z uczenia maszynowego oraz naturalnego przetwarzania języka (NLP). Dzięki temu algorytmy jeszcze lepiej rozumieją język użytkowników, a to sprawia, że wyszukiwarka jest w stanie znacznie lepiej dopasować tematyczne treści do każdego zapytania.
Można zatem wywnioskować, że SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych (które nadal są bardzo istotne w procesie tworzenia contentu) nie wystarcza, aby uzyskiwać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Semantyczne SEO ma za zadanie odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości w zapytaniu użytkowników: to właśnie kompleksowe opracowanie tematu jest wysoko cenione przez wyszukiwarki.
Aby dokonać skutecznej optymalizacji treści zgodnej z semantycznym SEO, zdecydowanie warto sięgnąć po platformy Content Intelligence (takie jak CONTADU), które specjalizują się właśnie w tego typu zadaniach. Działając na podstawie danych, narzędzia w szybki i łatwy sposób dostarczą rekomendacji, które ułatwią pracę copywritera czy osoby zajmującej się tworzeniem treści.
Więcej o roli semantyki w kontekście dopasowania intencji użytkownika oraz strategii contentowe opowie Damian Kiełbasa w swojej prezentacji podczas Workshopu.
Damian Kiełbasa, prezenter na CONTFERENCE
Damian to połączenie analitycznego myślenia i skrzywionego poczucia humoru. Dba o to, by w CONTADU było więcej tego pierwszego i często się to udaje…
Po pracy biega i chyba nawet to lubi.